Las Salinas, slallivõistlus dominikaani moodi

Kui kuulsin kohalikelt windsurfaritelt, et tuleb mingi võistlus, korraldab Pablito(ei saakski keegi muu olla) siis ma ei esitanud ei talle ega kellegile teisele mitte ühtegi üleliigset küsimust. Ainult mis päeval ja mis kell, kus pean olema. Arvestades, et see on dominikaan, siis ma olin absoluutselt kõigeks valmis. Ei küsinud, et vältida misiganes pettumusi või üllatusi, tuleb, mis tuleb. Kus toimub, mismoodi näeb välja start, või võistlus, sest ma tean, et neil ei ole ju stardikellasidki, mis see üldse maksab, mismoodi minnakse, kus ööbitakse, ega midagi. Tavalistel dominikaanlastel pole ju raha, kus nad magavad, kas rannas lageda taeva all või mis seal üldse toimuma hakkab… Teadsin, et laupäeval on võistlus 1 päev ja kõik. Ja tagasi saab pühapäeval.

Pakkimine pidi olema hommikul kell 4, väljasõit kl 5 ja kohal kl 10. Ma kujutasin ette, et küllap see umbes nii on, et sõidame kõik koos teisele poole saart tühja randa ja hakkame midagi sättima jooksvalt… Kell 4 ega 5 ei juhtunud midagi, sõitma hakkasime 6, rummi raha hakati koguma bussis kell 7, kell 8 peatuses hakkasid kõik süüa tellima omale ja rummid valati tünnist igaühele oma suvalisse pudelisse:) Iga natukese aja tagant oli ka pissipeatus, buss sõitis u. 40km/h, kellegil kiiret pold(peale minu vist) ja mõtlesin, et jõuame äkki õhtuks kohale. Mnjaa, no ükskõik mis sellest tuleb, iga päev dominikaani võistlust juba ei näe ja rahu! Mis tähendab 35 dominikaanlasega ühes bussis sõita: nad istuvad kuuekesi üksteise kõrval ja kasvõi süles ja on üksteisest 30 cm kaugusel, aga nad röögivad täiest kõrist ja ühel ajal ja niimoodi tunde järjest, ma ei saa aru kuidas neil hääl ära ei lähe, ma jään kurdiks kui ma

IMG_9830seal kõrval olen. Kell 1 jõudsime Las Salinas’esse, mis asub saare lõunapoolel kariibi mere pool, Santo Domingost läände tund aega sõita. Ja seal on väga, väga kuiv. Ja kohutavalt kuum. Mäed on kuivad, ei mingeid lopsakaid vihmametsi, kaktused, isegi palmid on kuivanud kollaseks ning mangopuud, palju, palju mangosid. Üks ainuke asi mida ma teadsin enne, et kuumus ja mäed ja tuul “blows like hell” Mis ei teinud tuju väga heaks, sest mul on 7.0, 7.8 ja 97l. Aga kuna Cabaretest ma tean mismoodi kohalikud sõidavad, neil pole eriti üldse mingeid asju, siis imestasin, et kuskilt oli kokku sebitud kõikidele mingi komplekt ja mina oma kahe purjega, kahe uimega, üks mast, üks laud, üks poom, mis veel kotti pakitud olin ikka ülevarustatud, ülejäänud mastidki läksid bussi ühes tükis, ükski ei käi lahti keskelt…ja neil on ulme asjad, phmts prügikastist korjatud purjed, lauad on nii lapitud, et ei saa arugi mis asi see olla võiks ja mis aastast pärit, aga kõige selle juures sõidavad nad väga väga hästi ja kiiresti ja on väga andekad. Mõnedel on normaalsed ja uuemad asjad ka, aga suht vähe on neid. Tegelikult pole vist eriti kellegil “oma” asju, vaid kohaliks klubis või õigemini Pablitol ja kõik siis kasutavad neid kordamööda, mulle tundub pigem nii. Ja õnneks leidub häid inimesi, kes kingivad oma asjad neile kui ise uue saavad, aga neid on ka vähe…

Kuna bussis kuulsin, et helistati ja teatati kui palju meid on ja kaugel oleme, siis sain aru, et keegi ikka kuskil ootab vist, et me tuleme, aga kindel polnud, sest mõned võistlejad pidid tulema St.Domingost. Aga ohhoo! vastu võeti meid selle piirkonna kõige uhkemas hotellis, dominikaani armee poolt, tegelt 17216695662_3dc80ca84c_kmereväe, pühendatud Marina de Guerra 171 aastapäevale. Valged linad ja lühtrid ja valged ülikonnad ja kõned, jube pidulik. Särgid ja nokatsid anti. Muidugi kohalikud tibid, kes olid poistega kaasas, rabasid ruttu mis said ja võistlejatele kõigile ei jätkunud, aga no ega mul pole vaja ka seda särki, neil on rohkem vaja. Ma olin täiesti üllatunud, et selline vastuvõtt! Olin ju arvestanud kõige hullemaga, mis olla saaks. Üle ootuste hästi. Saime lõunsööki ja jooki jne. 17030237648_de1f7b4be5_z

Randa jõudsime mingi kella 3 ajal ja nagu oligi oodata, siis aega oli. Täisrahus asju maha laadida ja rigada(oma ühte komplekti, 7.8-t polekski kasutada saanud, sest jalga sellele pole, ei tulnud meelde ka, et ma ei saagi sellega sõita) IMG_9809

Las Salinas’e windsurfi spot on siselaguun, aga päris suur ja väike maanukk tuleb merele ette nii, et see laguun on täielikult sileda veega. Mõlemal pool saab sõita ja mõlemal pool on sile, sest tuul tuleb maalt. Aga ka dominikaani kõige tuulisemas spotis (Monte Cristi järel) toimib Murphy ja see päev kui toimub võistlus, tuult ei ole:( Kõik päevad enne ja pärast puhub kui kurat ja cabaretes puhub aga no mis teha, nii on!IMG_9812

Kõik oligi nii nagu ma umbes arvasin, aga natuke ikkagi parem, skippersil vaieldi ja arutati, et kuidas peaks tegema ja kuida saaks teha…aga olid dominikaani kombe kohaselt suured kõlarid, muusika, mikrofon, jääkülmad tasuta joogid ja ma ei pannud küll pahaks mitte mingit moodi, et korraldaja arutab meiega, kuidas saaks rada teha, kui on 2 märki, sest kõik ikkagi toimis päris kiiresti kui asi kätte võtta ja kõigil hea tuju ja no stress. Sõita saab paar meetrit kaldast ja piki kallast, nii, et kalapaadiga märgid vette ja kui on tuul, siis sõidame 8, aga kui tuult parajasti pole, siis tehke üks jibe ainult, start kalda ja märgi vahelt ja finish ka. Ja see pole ka probleem, et kellegil stardikella pole (peale minu) sest sõidad nii kalda juures ja kuuled, kui mikrofonist öeldakse minutid ja sekundid. Panin juba enne tähele, et slallivõistlustel siin poolkeral või vähemalt saartel on klassid: sport class ja open class. Sain teada lõpuks, et sport class tähendab juuniorid ja amateurs/ open class on proffessional. Windsurfareid jagus umbes nii, et mõlemasse fleeti 7. Niikaua kui sätiti umbes pool tundi, sain sõita normaalselt 7.0 ja 97-ga ja siis kukkus tuul ära stardiks. 17192440266_37cce30613_kÕnneks ma ei olnud nii tobu, et mitte minna, kuigi kaalusin seda varianti, sest ülikondades armee vaatas pealt ja igasugu tundusid tähtsad mehed olevat, siis oleks olnud häbiväärne mitte minna, kui teised läksid. Nii, et tegelt oli umbes tavaline Bacardi fun, eesti mõistes. Ja see kes võitis oli tagatipuks formulaga, teiste pahameelest hoolimata, sest kõik olid slallikatega, aga mul suva. Ma olen bacardi fun’i ennegi teinud ju. Ja kuna naisi windsurfareid rohkem polnud, siis ma tegin selle meeste open fleet’i ja sain kolmanda koha. Vahepeal sai glissi ka korra natuke ja see kõik oli suht naljakas ja tegelt mul oli kahju ka, mitte endast, aga Pablitost ja armeest…et tuult ei olnud. tehti 5 sõitu umbes kõikidele. Lohed ka midagi tegid peale meid, aga ma ei vaadanud eriti, mis neist sai…

Igatahes tasus kaasa mängida, sest läksime tagasi Las Salinase hotelli (kus toimusid parajasti pulmad)  Selgus, et seal me ka ööbime!!! ja saame kõik ilusad toad!!! ja dinneri ja kui ma veel auhinnalauda ja palmi all tasuta baari nägin ja fotograafe ja kogu ülesrivistatud armeed, kõik oli väga uhke, ja siis ma aimasin juba, et keegi midagi maksma ei peagi, siis ma ei uskunud küll oma silmi, et see kõik toimub dominikaanis! Päriselt??!! IMG_9852 IMG_9844 17011060267_c0844e6070_z 17030951930_4240cd7212_z

RHG_5180Juhtus, et pidin ka autasustamisel kõne pidama (sest mina olin tõesti sillas aga ülejäänutele oli nagu iseenesest mõistetav, et nii käibki!)  ja seepärast tänama neid ehk seda armeepealikku ja hotellijuhti(ma arvan…) mida ma tegin vales keeles, sest mul kiilub alati kinni, kui ma mikrofoni näen, aga tänu sellele, öeldi, et järgmine aasta kutsuvad jälle, mida ma loodan, et ei rikkunud ära öised actionvahejuhtumid, aga mina proovisin anda igatahes oma parima ja tõesti loodan.17191028746_3c9e2a6c99_bNiisiis nagu päris slallivõistlust ei saanudki, aga ei ole ka kurb, sest ilma igasuguste ootusteta minnes oli kogu see üritus iseenesest ju superhuvitav. Et sellise spoti avastasin, sest ilmselt ükskõik mis muul  ajal minnes, on seal väga tuuline ja superluks sõita. Ja kihvt küla on see ka. Kui minna normaalse transpordiga mööda kiirteed, siis Cabaretest ainult 4h sõita. (me tulime tagasi tigu-bussijuhiga 9,5 h!!!) Lisaks olin ma kogu aeg tahtnud päris-külapeole minna, aga kuna see on igalpool suht väga ohtlik üritus, siis polnud kunagi võimalik olnud ja seal sain ka lõpuks käia, aga midagi jääb teisteks kordadeks kirjutamiskes ka, kui ma nii julgeks saan, et sinna fotokaga julgen minna… Ja sain tuttavaks esimese dominikaani supermodelliga:) kes oli Vogue’i kaanel ja puha… ja kõike actionit kogu raha eest, ahjaa, maksma ei pidanud ju midagi ja ma küsisin Pablitolt, et miks ja kuidas ja kas me ei võiks sulle ikkagi midagi kasvõi bussi eest 12154518343_e4838167df_kmaksta…aga ta vastas, et ta üritas küsida poistelt 1000 peesot, mis on 20 euri aga keegi polnud nõus siis tulema ja ainuke asi millele nad raha leiavad on joomiseks. Jube kahju igatahes, sest rohkem selliseid “Pablitosid” siin pole olemas, kes viitsiksid midagi teha, kuskile neid poisikesi vedada, neile asju sebida ja õpetada ja windsurfi elus hoida siin saarel kohalike hulgas ja veel kasu saamata. Ma ei tea kas ma olen kunagi temast kirjutanud aga Pablito Guzman on kunagine väga kuulus ja andekas surfilegend Cabaretest, kes praeguseks on veits eluga pahuksis olnud ja natuke invaliid ja ise ei surfa ka enam. Üldiselt mul tuli peale seda väheke heldimus peale, et peaks kuidagi aitama pigem seda kohalikku klubi ja lapsi, mitte ainult rahaahneid rendiklubisid, kus pole ei rigada kuskil peale liiva ega tihti ka pesta asju ja vahest visatakse su puri üldse maha liiva sisse, sest see on liiga vana äkki ja kellel on selle aasta purjed arvavad, et nad on ikka seetõttu kõvasti paremad teistest…

 

16598207193_a06b7eb00d_k

Las Salinas teiselt poolt laguuni: IMG_982912 erinevat sorti mangosid, 2 euro eest saab mingi 5kg:17020577677_2fc1950df4_k
IMG_9804IMG_9860

Rubriigid: surf, sildid: , , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

